poniedziałek, 28 czerwca 2010

Nowi Twórcy w Galerii Olissima


Dzisiaj o Twórcach : ). W ostatnich dniach dołączyły do Galerii 4 nowe osoby: Dorota Nitza, Pracownia Neores, Wioleta Lewandowska "Litori", Yagna Hand Made.
Tym samym w Galerii prezentowane są już prace 63 Twórców !!!

Dorota Nitza. Dorota to typowa artystyczna dusza, pełna ciepła i twórczych pomysłów. Jest absolwentką Akademii Multimedialnej w Gdańsku, gdzie studiowała u jednego z najlepszych twórców biżuterii ostatnich co najmniej 20 lat, Giedymina Jabłońskiego. Mieszka w Gdyni z ukochanym mężczyzną i dwójką owoców ich miłości. Od dziesięciu lat tworzy w pracowni, którą stworzyła sobie w domu i przez ten czas wyszło stąd wiele sztuk wspaniałej biżuterii. Do niedawna jej prace były rozprowadzane tylko i wyłącznie po polskich i zagranicznych galeriach przez pośredników, teraz postanowiła podbić internet i dlatego pojawia się w Galerii Olissima.

Pracownia Neores - to twór dwuosobowy, małżeństwo Joanna i Krzysztof Jędrzejczak. "Zajmujemy się formowaniem biżuterii unikatowej, wykonywanej ręcznie, głównie w niepowtarzalnych, pojedynczych egzemplarzach. Krzysztof jest absolwentem Wyższej Szkoły Sztuki i Projektowania w Łodzi, gdzie uczył się projektowania form przemysłowych. Biżuterię tworzymy z pasją, tak, aby precyzja i misterne wykonanie cieszyły oczy odbiorców. Staramy się eksperymentować z materią, nadając przedmiotom nie tylko formę, ale i duszę. Przedmioty powstające w Pracowni Neores to biżuteria dla osób szukających niebanalnych oraz kunsztownych form. Biżuteria wykonywana w autorskich egzemplarzach, opatrzona jest znakiem Twórcy i urzędową próbą. Naszą ulubioną materią jest srebro, często oksydowane lub santynowane, miedź, złoto, meteoryty, kamienie szlachetne, minerały."

Wioleta Lewandowska "Litori". "Prawdziwa pasja pozytywnie uzależnia, otwiera drzwi do magicznego świata i pochłania bez reszty. Moją jest biżuteria, projektowanie i tworzenie od podstaw z dbałością o najdrobniejsze detale - daje niesamowitą radość. Wykonuję biżuterię techniką wire-wrapping z najwyższej próby srebra 999 oraz 930 i 925. Używam kamieni szlachetnych, półszlachetnych, minerałów i kryształów."
 
Yagna Hand Made. Zawodowo - socjolog, specjalista pracy socjalnej, prywatnie - żona i matka, wkrótce po raz kolejny, a od trzech lat dodatkowo: jubiler-amator-eksperymentator :). "Właśnie ta pasja i moja rodzina przynoszą mi największą radość i spełnienie w życiu. Rękodzieło pasjonowało mnie zawsze, jego podstaw nauczyła mnie w dzieciństwie moja babcia, której skutecznie udało się we mnie zaszczepić tego bakcyla. Od tej pory zawsze coś ręcznie tworzyłam: wyszywanki, szydełkowe serwetki, swetry na drutach... aż w końcu przyszedł czas na biżuterię. Moja obecna biżuteryjna twórczość to właśnie sprowadzenie do wspólnego mianownika umiejętności, które nabywałam już od dzieciństwa. Po prostych formach i eksperymentach z wire wrappingiem postanowiłam stworzyć swoją własną jakość, biżuterię stanowiącą kompilację różnych stylów, w tym też między innymi wspomnianej ludowej wyszywanki - pierwszego rękodzieła, z którym się zetknęłam."

...a na deser parę zdjęć ; )

Pozdrawiam i zapraszam do Galerii Olissima

Ola Pietrucka





















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz